top of page


Když žáci zkoumají horniny
Je polovina listopadu a na řadě škol jsou teď horniny přírodopisným tématem. Tento příspěvek píšu, protože si myslím, že zkoumání hornin může být pro žáky příležitostí k rozvoji důležitých přírodovědných dovedností jako je pozorování, porovnávání na základě rozdílných znaků a vyvozování. Protože často hledám inspiraci, jak různá témata ve výuce uchopit, chci nabídnout naši zkušenost právě s tímto tématem.


Minerály ve výuce: Když žáci konečně pochopí, proč se to učí
„Pane učiteli, a k čemu mi budou kameny?" Znáte to? Stojíte před třídou se vzorky minerálů a hornin a vidíte v očích žáků tu typickou směs nudy a odporu. Horniny a minerály – pro mnoho dětí jedna z nejméně zajímavých částí přírodopisu na základce.
Místo memorování názvů a vzorců žáci objevují, že učit se o minerálech není o nějakých abstraktních kamenech – je to především o světě, ve kterém žijí.


Geologický kalendář 2026: Celá historie Země v jednom roce
Co kdybych vám řekl, že celé 4,567 miliardy let existence naší planety můžete prožít za pouhých 365 dní?
Geologický kalendář pro rok 2026 není jen dalším nástěnným kalendářem s krásnými obrázky. Je to stroj času, který vás vezme na nejúchvatnější cestu, jakou si dokážete představit – skrz celé dějiny Země.
post-3
post-2
post-1
bottom of page
